Här hittar du riktlinjer för den grafiska kommunikationen kring vårt platsvarumärke, vår visuella identitet, olika versioner av logotypen och andra grafiska delar samt budskap och bilder som rör vår kommunikation.
Destinationsbolaget äger och driver ett antal varumärken med tillhörande plattformar och sociala kanaler. Har du några frågor eller tips på vad som borde finnas med på våra olika hemsidor? Kontakta vår kommunikatör Alex Bennheden
Destination Falkenberg arbetar ständigt med att öka kännedomen om Falkenberg och få fler att bli nyfikna. Här kan du följa vilka kampanjer vi gör för Falkenberg.
Destination Falkenberg har i uppdrag att lyfta det samlade evenemangsutbudet i Falkenberg. Vi jobbar på flera sätt för att evenemangen i Falkenberg ska vara välbesökta, läs mer om hur vi gör det nedan.
Varje vår trycker vi en besökskarta som delas ut till företag inom besöksnäringen och finns såklart på våra olika turistinformationer. Det är en behändig karta i fickformat som innehåller kartor över Falkenbergs tätort inkl. gatunamnsregister, Falkenbergs kommun samt kortfattad information om sevärdheter och besöksmål. Med kartans hjälp hittar besökare till just din verksamhet.
Storlek: 116 x 166 mm ihopvikt, 700 x 500 mm uppvikt
Upplaga: 25 000 ex
Utgivning: Maj 2024
Se pdf från 2023 här
Annonsmaterial:
CMYK:ade PDF-filer, 300 dpi (tryckkvalitet)
Frågor mailas till: rebecca.zetterlund@falkenberg.se
Sista bokningsdag: 2024-05-03
Sista materialdag: 2024-05-10
Helsida (110x155mm) = 27 500 kr
1/3 sida liggande 1 (10x50mm 1) = 3 000 kr
Modulannons (55x50mm) = 7 500 kr
Priserna är exkl. moms
Skicka bokningsförfrågan till: alex.bennheden@falkenberg.se
Destinationsbolaget äger och driver flera digitala skyltar här kan arrangörer inte köpa sin plats men synas ändå.
E6-skylt
Vi driftar två digitala skyltar längs motorvägen, en i söder- och en i norrgående riktning. Dessa skyltar kan man inte köpa plats på. Destinationsbolaget väljer ut större evenemang som är reseanledningar till Falkenberg.
Digitala skärmar på Argus
Skärmarna används i första hand till att visa evenemang som sker i kommunen och andra hand bilder och andra budskap som rör platsen. Är du arrangör av evenemang och har din biljetthantering hos destinationsbolaget så lägger vi upp det automatiskt. Övriga är välkomna att skicka in en liggande jpg i format 1920x1080px. Håll bilden så fri från text som möjligt. Namn, datum, plats och biljetthänvisning räcker. Detta är en kostnadsfri service. Glöm inte att anmäla ditt evenemang till kalendern på falkenberg.se. Fyll i formuläret här - https://www.falkenberg.se/info/skicka-in-evenemang
Videovägg på Argus
På Argus finns även en videovägg med samma upplägg som ovan. Formatet är 3840 x 2160px
Digital skärm i Fegen
Är aktiv under sommaren när turistinformationen är öppen. I första hand inspirationsbilder och förslag på besöksmål i området.
Digital skärm vid Laxfiskestugan
Är aktiv under fiskesäsongen. Här visas information relaterad till laxfisket.
Destinationsbolaget samarbetar med influencers i syfte att marknadsföra Falkenberg och dess erbjudanden genom autentiskt och engagerande innehåll skapat av influencern. Målet är att öka medvetenheten, intresset och besöksfrekvensen till Falkenberg genom målgruppsanpassade samarbeten.
Destinationsbolaget samarbetar med Region Hallands besöksnäringsavdelning Visit Halland för att öka kännedomen om Halland framför allt på internationell marknad. Vi samarbetar kring kampanjer, pressresor och med att uppdatera appen A day in Halland.
Vi samarbetar även med Visit Halland för att hemsidorna kattegattleden.se och ätradalsleden.se ska vara uppdaterade. Vill du synas i dessa sammanhang? Kontakta oss nedan.
Destination Falkenberg har tagit fram ett gemensamt FBG-presentkort som företag i kommun kan ansluta sig till. I dagsläget är ca 80 företag anslutna inom en rad olika branscher. Läs mer och hitta information om hur du kan ansluta dig nedan.