Influencersamarbeten

Influencersamarbeten

Destinationsbolaget samarbetar med influencers i syfte att marknadsföra Falkenberg och dess erbjudanden genom autentiskt och engagerande innehåll skapat av influencern. Målet är att öka medvetenheten, intresset och besöksfrekvensen till Falkenberg genom målgruppsanpassade samarbeten.

Val av influencer baseras på:

  • Relevans för målgruppen, engagemangsnivå, följarnas kvalitet och tidigare samarbeten
  • En målgrupp som är relevant för Destination Falkenberg utifrån teman, mål och marknader.
  • En positiv och professionell image som överensstämmer med Destination Falkenbergs värderingar.

Urvalsprocess av deltagande verksamheter

Det är marknadsavdelningen på Destination Falkenberg som väljer influencers och vilka eventuella företag de ska besöka baserat på resornas teman och målgrupper. Detaljerat program tas fram i samarbete med aktuell influencer.

Företag inom Falkenbergs besöksnäring som når följande kriterier har möjlighet att delta i arbetet med influencers. Vid urval av medverkande företag beaktas följande kriterier:

  • Deltagande företag måste vara relevanta för syftet med aktiviteten, den aktuella målgruppen och de tematiska utvecklingsområdena.
  • Deltagande företag ska vara en reseanledning utifrån resans givna tema.
  • Deltagande företag måste kunna påvisa att verksamheten är öppen för allmänheten under den period som avses marknadsföras.
  • Deltagande företag måste, vid behov, kunna uppvisa ett aktivt hållbarhetsarbete.

Vid intresse av arbetet kontakta: caroline.andersson@falkenberg.se